13 Mayıs 2017 Cumartesi

NA...

Dün öğleden sonra yürüyüşe çıktım.
Okyanus Plazanın önünde iki küçük çocuk mendil satıyor. Birer lira veriyorum. Mendiller kalsın diyorum işaretle..Şükran diyor biri..Teşekkür ediyor Arapça.. Hoşuma gidiyor..
Yokuştan aşağı iniyorum. Bir inşaatın önünden geçerken Kürt amelelerden biri 'Le le vay Lé mıne'yi söylüyor. Çok yanık bir sesi var. Yüreğine işliyor, acı veriyor insana..
Sonra ses kesiliyor..
Hep beraber 'Em bejan ' diye bağırıyorlar. Biri iskeleden aşağıda kum doldurana sesleniyor 'Te go çi' diye..Karşılık hemen geliyor 'Mé go na'
Usta başı olduğunu sandığım biri, ''ula oğlum, şimdi müteahit duyacak, işimizden olacağız, eşşek oğlu eşekler diye kızıyor.Ağzını doldura doldura...
İki küçük çocuk bir TIRın tekerine işiyorlar. Pipilerine bakıp, kahkahalar atıyorlar. Beni görünce korkup, üzerlerine damlatarak uzaklaşıyorlar. Bu defa ben gülüyorum.
Bir terzi dükkanın camını siliyor. Mezurası boynunda..
Yanındaki kahveden sigara molasına çıkmış adamlar, derin derin çekiyorlar içlerine dumanı...Aralarında konuşuyorlar. Duyamıyorum...Kar zarar hesabı yapıyorlardır diye geçiyor içimden.Yürümeye devam ediyorum.
Parkın içine giriyorum. Lise öğrencisi olduklarını tahmin ettiğim bir çift öpüşüyorlar.Kız beni göstererek itiyor oğlanı. Görmezden geliyorum..
Biraz ilerde bir banka oturuyorum. Hırpani üç genç geliyor yanıma. Ürküyorum...
-Baba paran var mı diye soruyor biri.
-Fukarada para ne arar diyorum.
Canın sağ olsun diyerek ayrılırken, ne yapacaksınız parayı diyorum. Geri dönüyorlar.
-Çok açız diyorlar sadece.. Utandıklarını görüyorum.. Yüzüme bakamıyorlar.
Bozuk on iki lira çıkıyor cebimden veriyorum.
Üçü birden elimi öpmeye çalışıyor, zor kurtarıyorum ellerimi.
Canınız sağ olsun, pek fazla değil ama, bakkaldan bir şeyler alırsanız doyarsınız diyorum. Uzaklaşıyorlar...
Babamın sık sık söylediği, annemin nefret ettiği bir şarkı geliyor dudaklarıma...
'Sarı kurdelem sari
'Dağlara saldım yari..
Şarkıyı söyleyerek neşe içinde yürümeye devam ediyorum..
Çok uzaklardan güzel okunan bir ezan sesi geliyor..
Kuşların cıvıltıları çoğu kez engel oluyor sesin gelmesine...
Oturup bir banka...
Soluklanıyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder